Jakie znaczenie ma kryzys kontenerowy na dochody aliansu Maersk

Jaki wpływ ma kryzys kontenerowy na zyski aliansu Maersk

Ostatnie parę miesięcy to bardzo ciężka sytuacja jeśli chodzi o branżę spedycji morskiej. Opłaty za przewóz kontenerów zmniejszają się przez cały czas, i na razie niewiele będzie wskazywało na to, aby sytuacja nagle się odwróciła. Na taki stan rzeczy nałożyły się różne przyczyny. Nade wszystkim znacznie spowolniła gospodarka w Chinach, a oprócz tego na oceanach jest obecnie naprawdę spora nadpodaż kontenerowców, co także ma duży wpływ na tak wyniszczającą wojnę cenową. Budowa tych kontenerowców zaczynała się parę lat temu, kiedy rynek był w doskonałej formie. Największa ilość oddawanych jednostek zbiegła się z początkowym etapem kryzysu na świecie, i nagle okazało się, że wiele z nich po prostu nie ma co wozić. Rzecz jasna taka sytuacja ma duży wpływ na całościową kondycję firm z branży. Większość z nich notuje dużo mniej zysków, a niektórzy armatorzy mają wręcz pewne straty. Wszystko to wymusza podejmowanie odpowiednich działań aby ograniczyć koszty, przewoźnicy szukają tu rozmaitych sposobów na to, żeby mimo kryzysu funkcjonować na należytym poziomie.

Oddziaływanie kryzysu kontenerowego na dochody aliansu MaerskKryzys dotknął też nawet liderów z branży, co doskonale zobaczyć można na przykładzie firmy Maersk Group. W w czasie niniejszego kwartału obecnego roku zanotowała ona 224 mln dolarów zysków, co jest bardzo mało w porównaniu z poprzednim rokiem, gdy było to 1,6 miliarda. Spadek przychodów miał miejsce w większości spółek duńskiego kolosa, z wyłączeniem Maersk Drilling, Maersk Tankers i Damco. Jeśli chodzi o Maersk Transport wpływ na wynik finansowy tej spółki ma niski poziom cen ropy naftowej, co spowodowało duży popyt na nią. Z kolei największy przewoźnik kontenerowy, to znaczy Maersk Line miał w tym kwartale tylko trzydzieści siedem milionów dolarów zysku. Przed rokiem było to aż 714 milionów, tak więc różnice są naprawdę duże. Jak jednak powiedział Nils S. Andersen, który pracuje na stanowisku prezesa Maersk Group, firma jest generalnie zadowolona z wyników, jakie zostały osiągnięte w tym roku. Pomimo ciężkiej sytuacji uzyskano zysk w wysokości ponad dwustu milionów, zwłaszcza cieszy utrzymanie przez Maersk Line pierwszego miejsca w żegludze kontenerowej.
.

Bookmark the permalink.

Comments are closed